Vestre Engvej

Vestre Engvej 51 C, 7100 Vejle

Biblioteket Vestre Engvej er et fælles bibliotek for studerende på UCLs uddannelser i Vejle; erhvervsuddannelserne på Boulevarden 25 og socialrådgiver- og sygeplejerskeuddannelsen på Vestre Engvej.

I Biblioteket Vestre Engvej finder du faglitteratur målrettet disse uddannelser. Du kan reservere litteratur på bib.ucl.dk (UCL Bibliotekets database). Eller litteraturen kan lånes fra andre biblioteker i Danmark.

Er du ny studerende?

Du kan godt se frem til at tilbringe en del tid på biblioteket - både for at låne litteratur, men også for at deltage i studiegruppearbejde. I biblioteket er der studiearbejdspladser, så du og dine medstuderende kan mødes for at diskutere og/eller skrive opgaver.

I Fagguiden i UCL Bibliotektets database finder du en oversigt over relevante databaser og websider til netop din uddannelse.

Fagguiden på bib.ucl.dk 

I løbet af din uddannelse modtager du undervisning i informations- og litteratursøgning fra biblioteket.

Åbningstider med personale

Bibliotekspersonalet står altid klar til at hjælpe og vejlede dig, så kig forbi mandag-torsdag kl. 8-15 og fredag kl. 8-14.

Da bibliotekarerne på biblioteket underviser en del på uddannelserne i litteratursøgning, kan der opstå tidspunkter, hvor bibliotekarerne ikke kan træffes på biblioteket.

Der er adgang til biblioteket udenfor ovenstående åbningstider med studiekort kl. 6.15 - 22.00. 

Kontakt

Du kan kontakte Biblioteket Vestre Engvej via mail bib-vej@ucl.dk.

Birgitte Nordborg Rasmussen Bibliotekar

Lokalebooking

Studerende kan booke grupperum og teorilokaler via TimeEdit.

Når du logger ind med dit brugernavn og adgangskode via WAYF, får du adgang til en pulje af lokaler.

Der gøres opmærksom på i forhold til studerendes bookninger, at retten til at benytte det reserverede lokale mistes, såfremt lokalet ikke er taget i brug efter 15 minutter. Lokalet vil herefter blive frigivet til andre.

Retningslinjer for booking af grupperum

Tidshorisont: Ingen frist.

Antal aktive bookinger i TimeEdit: 1 pr. studerende.

Bookinglængder: Max 4 timer pr. booking.

Retningslinjer for bookning af teorilokaler

Tidshorisont: Kan bookes på dagen.

Antal aktive bookinger i TimeEdit: 1 pr. studerende.

Bookinglængder: Max 4 timer pr. booking.

Retningslinjer for booking af hvilerum 

Du har som studerende også mulighed for at booke et hvilerum, hvis du har behov for hvile eller ro til at koble af. 

Lokalet består af en briks, 1 bord og 4 stole. Det kan låses indefra, og der er mulighed for at sætte et skilt på døren med "Optaget". 

Lokalet er J.110 og ligger i Nordfløjen. Du booker det via Studievejledningen. 

Studievejledningen

Øvrige lokaler

Faglokaler/professionslaboratorier, auditorier og gæstekantine kan ikke bookes.

Skema

UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole anvender TimeEdit til skemavisning samt booking af lokaler'.

Vejledning om TimeEdit

De bæredygtige og klimavenlige tiltag har fået vind i sejlene i kølvandet på energikrisens ankomst og på UCL vil vi gerne gøre en positiv forskel. Derfor har vi igangsat nogle forskellige bæredygtige tiltag på alle campusser. 

Kildesortering af affald

UCL har pt. kun kildesortering af affald på Niels Bohrs Allé men snart er dette gældende for alle campusser. 

Det betyder, at alle skraldespande i lokaler og kontorer på campus er fjernet. I stedet er der placeret 2 sæt kildesortering på gangene på hver etage. 

Hvert sæt indeholder følgende spande:

  • Papir
  • Restaffald
  • Dåser/pant flasker/ plastik flasker
  • Bioaffald (madaffald)

Du skal derfor gå ud på gangen og aflevere dit affald i de respektive skraldespande. 

Energibesparelser på UCL

Energipriserne er på et historisk højt niveau og Uddannelses- og Forskningsministeriet har udsendt en række anbefalinger til energibesparelser, som UCL også har valgt at følge. 

Det er primært Facility Service på UCL, som tager sig af de konkrete tiltag mens andre kræver, at du som studerende bidrager lidt i hverdagen. Det er små ting, men vi er mange i UCL, så det gør en stor forskel.

De konkrete tiltag

Fra og med onsdag den 21. september 2022 er der blevet igangsat følgende energisparende tiltag:

  • Vi skruer temperaturen ned i lokalerne til 19 grader. 
  • Vi laver yderligere natsænkning og weekendsænkning på temperaturene i lokalerne. Vi sikrer dog, at temperaturen er ca. 19 grader fra morgenstunden.
  • Vi skruer ned for temperaturen på indblæsningsluften, så den også bliver 19 grader.
  • Vi slukker udendørsbelysningen på alle vores matrikler. Er der arrangementer på matriklerne, hvor der er behov for lys i en periode, så kontakt Facility Service via service.ucl.dk.
  • Vi stopper for cirkulationen af det varme vand til vandhanerne. I praksis betyder det, at du skal vente lidt længere tid, før det varme vand når frem til hanerne.
  • Vi slukker for ventilationsanlæggene om natten. Vi tænder igen om morgenen ved 07-tiden, så der har været et luftskifte inden dagens start. Vi slukker for ventilationsanlæggene igen om eftermiddagen, når størstedelen af medarbejderne og de studerende er taget hjem - typisk ved 16.30-tiden.
  • Vi slukker for kølingen på ventilationsanlæggene på de matrikler, hvor de endnu kører.
  • Vi slukker for de elektroniske lokaleskilte på VES og SEE.
  • Alle infoskærme slukkes på nær et par skemaskærme.
  • Vi sikrer, at vores AV-udstyr slukker senest kl. 16.30.
  • Vi har sat vandbesparende luftblandere på vandhanerne, hvilket reducerer forbruget fra 13 l/min til 1,7 l/min. Samtidig holder vi øje med overforbrug af vand fra haner og toiletter.
  • Vi har fokus på at lukke ned for områder på campusserne, der ikke bruges i længere perioder.
  • Vi slukker for kølerne i vandautomaterne. Der vil stadig være mulighed for at tappe vand, men ikke kølet vand.

Hvad kan du gøre? 

Ovenstående tiltag kan ikke stå alene men vi har behov for din hjælp også, så derfor kan du hjælpe til med følgende:

  • Sluk for lyset i lokalerne, når de forlades - også selvom der er sensor.
  • Skriv til Facility Service via service.ucl.dk, hvis du opdager et toilet, der løber, eller et lys, der står tændt hele tiden.

Og så tager vi naturligvis også imod gode forslag til besparelser. Skriv til Facility Service via service.ucl.dk med dine gode råd, eller hvis du har spørgsmål. 

 

Få et overblik over hvilke muligheder, der er for foreningsliv på dit campus. 

Foreningsliv

Åbningstider

Fra kl. 8.00-13.30.
Frokost hver dag kl. 11.00-13.05.

Udvalg

Udvalget i kantinen varierer fra dag til dag men der er altid: 

Sandwich
Grab and go’s
1 kødret
1 vegatarret
Hjemmbagt brød 
Salatbar

Betaling

Du kan betale med kontanter, Visa/dankort og MobilePay.

Kontakt kantinen

Du kan kontakte kantinen på telefon 63 18 30 90 eller via mail kantine.vestreengvej@ucl.dk.

Telefon: 63 18 30 00
Email: ucl@ucl.dk

Telefontid
Mandag - torsdag kl. 7.30 - 15.30
Fredag kl. 7.30 - 15.00

Vestre Engvej er et af to campusser i Vejle og er placeret i Sundhedshuset. Herfra kan man nemt smutte over på UCL´s Campus på Boulevarden eller til DGI-huset, hvis man træner der. Det betyder, der er rig mulighed for at benytte faciliteter og tilbud på begge campusser. På Vestre Engvej færdes dagligt knap 900 studerende, fordelt på to uddannelsesretninger; socialrådgiver- og sygeplejerskeuddannelse.

Vestre Engvej har forskellige labs tilknyttet uddannelserne, som er tilgængelige for dig som studerende. Her får du et overblik. 

InnoLab 

InnoLab skiller sig ud primært pga. sin indretning. Laboratoriets formål er at facilitere innovative processer. Indretningen er

  • 1 rundt bord i ”stå-højde” med høje stole
  • Skærm med mulighed for tilkobling til pc

Lokalet har en kreativitetsfremmende atmosfære, hvor væggene er udsmykket med grafik, som afspejler entreprenørskabsteorien Effectuation med bl.a. Bird-in-Hand-princippet.

InnoLab er et lokale, som bruges af begge uddannelser på Vestre Engvej. 

Når lokalet ikke er booket, er der fri adgang for dig som studerende.

CareLab

CareLab er indrettet som en autentisk ramme, der er nødvendig for, at studerende kan udvikle og kvalificere viden, færdigheder og kompetencer inden for sygeplejeprofessionen.

Indretningen er:

  • Fire sengestuer med 4 senge
  • Arbejdsborde til de studerende i hver lokale
  • Tilgang til computer og smartboard
  • Plejeutensilier fx bækken, kateter, sonder, linned etc.

I lokalerne foregår low fidelity simulationsundervisning.

Et af formålene med at anvende simulation i sygeplejerskeuddannelsen er at øge patientsikkerhed gennem øvelse, træning og refleksion samt styrke en meningsfuld sammenhæng mellem teori og praksis.

CareLab bruges af studerende på alle niveauer i sygeplejerskeuddannelsen.

Når CareLab ikke er booket til planlagt undervisning, kan du som studerende booke lokalerne til selvstudier.

SIMLab

SIMLab er indrettet som en autentisk ramme, der er nødvendig for, at studerende kan udvikle og kvalificere viden, færdigheder og kompetencer inden for sygeplejeprofessionen.

Indretningen er:

  • En sengestue
  • Højteknologisk udstyr
  • Kontrolrum

I lokalerne foregår high fidelity simulationsundervisning.

Et af formålene med at anvende simulation i sygeplejerskeuddannelsen er at øge patientsikkerhed gennem øvelse, træning og refleksion samt styrke en meningsfuld sammenhæng mellem teori og praksis.

SIMLab bruges af studerende på alle niveauer i sygeplejerskeuddannelsen.

HomeLab

HomeLab er indrettet som en autentisk ramme, der er nødvendig for, at studerende kan udvikle og kvalificere viden, færdigheder og kompetencer inden for begge professioner.

Indretningen er:

  • En stue med sofagruppe og spisestue
  • Utensilier fx linned, service, babystol og legetøj

I lokalerne foregår low fidelity simulationsundervisning.

HomeLab bruges af studerende på alle niveauer i uddannelserne.

Når HomeLab ikke er booket til planlagt undervisning, kan du som studerende booke lokalerne til selvstudier.

OfficeLab

OfficeLab er indrettet som en autentisk ramme, der er nødvendig for, at studerende kan udvikle og kvalificere viden, færdigheder og kompetencer inden for begge professioner.

Indretningen er:

  • Konferencebord
  • Sofagruppe
  • Skrivebord
  • Utensilier fx kontorartikler, legetøj

I lokalerne foregår low fidelity simulationsundervisning.

HomeLab bruges af studerende på alle niveauer i uddannelserne.

Når OfficeLab ikke er booket til planlagt undervisning, kan du som studerende booke lokalerne til selvstudier.

Al udstyr og bookning af lokaler administreres af CareLab-ansvarlig Christina Carlsen, som kan kontaktes på mail chca@udl.dk.

Bilparkering

Der er parkering på Cirkuspladsen, Vestre Engvej 63, 7100 Vejle, hvor der kan parkeres ubegrænset. Cirkuspladsen ligger ca. 5 minutters gang fra Vestre Engvej 51 C.

Kontakt vedr. kontrolafgift

I tilfælde af klager vedr. kontrolafgifter, henvises du til APCOAs/Europarks selvbetjening på deres hjemmeside: https://europark.dk/henvendelse.

Cykelparkering

Cykler kan parkeres ved hovedindgangen, hvor der er cykelstativer.

Det er de studerendes eget ansvar at undersøge og overholde de lokale parkeringsforhold, da p-vagter løbende kontrollerer dette, og UCL betaler ikke parkeringsbøder for studerende.

Bliv klogere på, hvad UCL bygger det gode fællesskab på.

Politikker og regler

UCL er røgfrit, hvilket betyder, at du ikke må ryge på alle UCL´s arealer. Som led i Røgfrit UCL har du som studerende i Vejle Kommune mulighed for at deltage i rygestopforløb. 

Vejle Kommune tilbyder rådgivning og hjælp til rygestop på 2 måder:

  • Rådgivning via Stoplinien (stoplinien.dk og 8031 3131)
  • Rygestopkurser: send SMS med teksten ”sund nu” til 1910, så bliver du kontaktet med henblik på dialog og tilmelding til rygestopkursus
  • Hvis det vurderes, at der er behov for det, kan der arrangeres et rygestopkursus med studerende på UCL med bopæl i Vejle Kommune

Du kan læse mere om rygestop, de forskellige tilbud og datoer på Vejle Kommunes hjemmeside. 

Vejle Kommune

Læs mere om UCL´s Rygepolitik samt retningslinjer

 

Hvert år afsætter UCL en pulje af midler til understøttelse og udvikling af ideer til faglige og sociale arrangementer. Du har som studerende mulighed for at ansøge om disse midler.

Campus Vestre Engvej har fået tildelt en pulje på 20.000 kr. til udvikling af studiemiljøet i 2023. 

Læs mere om dine ansøgningsmuligheder for midler

Britta Bang Larsen Uddannelseschef for Sygeplejerske i Svendborg og Vejle

Bliv studenterpolitisk aktiv i UCL og få indflydelse

På UCL kan du tage del i studenterdemokratiet og bidrage til et godt studiemiljø og en høj kvalitet i uddannelserne. Du kan engagere dig studenterpolitisk i forskellige råd, og en række udvalg og foreninger rundt i organisationen.

Campusråd

Hvert campus har ét campusråd, som består af repræsentanter fra alle studieråd/uddannelser på det pågældende campus. Det er de studerende i studierådet, der vælger deres repræsentant til campusrådet.

Campusrådet er for dig, der ønsker at bidrage til ”livet på campus”. Du og de øvrige campusrådsmedlemmer mødes med den campusansvarlige minimum to gange pr. semester og drøfter campusspecifikke emner, eks. fysiske/bygningsmæssige forhold, kantinen og events på campus. Hvert campusråd får hvert år tildelt et beløb, som de studerende kan bruge til at skabe et bedre studieliv på campus.

Hvis du ønsker nærmere info, så kontakt din campusansvarlige.

Britta Bang Larsen Uddannelseschef for Sygeplejerske i Svendborg og Vejle

Studenterrådet UCL (de studerendes øverste råd)

Studenterrådet UCL er de studerendes fælles råd på tværs af uddannelser og campusser i UCL. Studenterrådet UCL består af 2 repræsentanter fra hvert campusråd.

Studierådet UCL er for dig, der ønsker at søge indflydelse på øverste niveau i organisationen. Studenterrådet mødes med rektor minimum to gange pr. semester og drøfter emner, der har betydning for alle studerende i UCL. I Studenterrådet inddrages du i beslutninger, der eksempelvis omhandler afvikling af eksamener og dimissioner, ordenregler/politikker og undersøgelser af studietilfredsheden på UCL.

Hvis du ønsker nærmere info, så kontakt forperson for Studenterrådet.

Sussi Graff Forperson, Studenterrådet UCL

UCL Bestyrelse

Til Studenterrådet UCL’s årsmøde vælges to bestyrelsesrepræsentanter samt evt. to suppleanter til UCL’s bestyrelse. Bestyrelsen, på i alt 17 medlemmer, består desuden af 2 undervisere samt 13 eksternt udpegede medlemmer, som repræsenterer hver deres uddannelsesområde, erhverv og arbejdsmarked. Alle studerende kan stille op til bestyrelsen og stemme på kandidater til årsmødet. 

Læs mere om UCL Bestyrelse og dens medlemmer

Selina Misha Corfixen Petersen Konsulent

Øvrige foreninger og aktiviteter på campus

Du har også mulighed for at deltage i forskellige udvalg, der arbejder med faglige eller sociale aktiviteter, enten lokalt på din uddannelse eller på tværs af UCL’s uddannelser. Det kan være fredagsbarudvalg eller festudvalg. 

For nærmere info om udvalg på din uddannelse og aktiviteter på campus, så kontakt din campusansvarlige. 

Britta Bang Larsen Uddannelseschef for Sygeplejerske i Svendborg og Vejle

Hovedindgang C står åben

Mandag til fredag fra kl. 6.00-16.00.

Adgang hverdage efter kl. 16.00 og weekender/helligdage

Du kan som studerende opholde dig på campus udover de normale åbningstider.

Du skal benytte indgang T4 eller T6 med dit studiekort.

I hverdage gælder det fra kl. 16.00-22.00 og i weekenden fra kl. 6.00-22.00. 

UCL er lukket for adgang mellem kl. 00-06

I tidsrummet fra kl. 00-06 er UCL lukket for adgang. Dog kan der ved særlige arrangementer gives tilladelse men kræver, at der oprettes en sag via service.ucl.dk minimum 5 dage før. 

Labs

Care-Lab og Sim-Lab er aflåste uden for åbningstiden (kl. 7.00-16.00). Studerende må ikke opholde sig i disse lokaler udenfor åbningstiden.

Ved alarm

Hvis alarmen går i gang, så kør dit studiekort igennem den nærmeste kortlæser for. at afbryde alarmen. Gør du dette indenfor 3 minutter, tilkaldes der ikke en vagt.

Studieservice

Har du brug for at komme i kontakt med en medarbejder fra Studieservice på Vestre Engvej, kan du henvende dig via service.ucl.dk. Her skal du vælge sagstypen ”Brug for personlig kontakt – for studerende på Vestre Engvej”. Du skal kort beskrive, hvad du har brug for hjælp til, hvorefter du vil blive kontaktet telefonisk af en medarbejder fra Studieservice.  

Biblioteket, åbningstider for personale

Mandag til torsdag kl. 8.00-15.00 

Fredag kl. 8.00-14.00 

Der er adgang til biblioteket udenfor ovenstående åbningstider med studiekort kl. 6.15 - 22.00. 

Kantine

Mandag til fredag kl. 8.00-13.30 

Fandt du den information du søgte?