Serviceportalen

Service.ucl.dk er din nye serviceportal.

Service.ucl.dk

Service.ucl.dk er din nye indgang til Studieservice, Facility Service og IT, hvor du kan få hjælp til nyt studiekort, IT-vejledninger eller oprettelse af sager.

Det betyder, at guides.ucl.dk og servicedesk.ucl.dk er blevet erstattet med service.ucl.dk. Dermed er alle vejledninger fra guides.ucl.dk flyttet over på den nye serviceportal, så du vil kunne finde alle de samme vejledninger på service.ucl.dk

Det er heller ikke længere muligt at oprette en sag ved at sende en mail til fællespostkasserne 4040@ucl.dk og 4444@ucl.dk, som du ellers kender. Her vil du også skulle oprette en sag via service.ucl.dk

Indgangene til Studievejledningen og SPS-vejledningen fortsætter som hidtil via direkte kontakt til henholdsvis studievejledere og SPS-ansvarlige.

Sådan logger du ind

Du går til adressen service.ucl.dk og logger ind med dit normale login, som du også bruger til at tilgå Itslearning og din UCL mail med. 

Her har du både mulighed for at finde svar selv eller oprette en sag, hvis du ikke finder det svar, som du søger. Ved oprettelse af en sag, vil du i mange tilfælde blive mødt af en skabelon, der beder om besvarelse af flere spørgsmål, som skal være med til at sikre kvaliteten af sagsbehandlingen.

Den overskrift, som du vælger, afgør, hvilket faglig team som vil modtage din henvendelse. Drejer det sig fx om IT, vil det være IT-supporten, som svarer dig. Det vil sige, at du ikke kan henvende dig direkte pr. mail til en specifik medarbejder i et specifikt team men altid via service.ucl.dk.

Hvis du har problemer med at logge ind, kan du kontakte IT-supporten på 6318 4444.  

Vejledning til serviceportal

Overblik over åbne og lukkede sager

Du modtager i din UCL-mail en kvittering for, at vi har modtaget din henvendelse, og her får du også oplyst et sagsnr., som følger mailkorrespondancen, frem til sagen er afsluttet og lukket. Når sagen er oprettet, kan du kommunikere om sagen fra din UCL-mail og/eller serviceportalen.

Hver sag får sit nr., og du vil altid på serviceportalen kunne gå tilbage og læse den korrespondance, som du har haft. Skulle du få behov for at genåbne sagen, kan du gøre det, og så fortsættes korrespondancen om emnet, indtil sagen atter lukkes.

Fandt du den information du søgte?